Wednesday 6 March 2013

ESP: Khasiat yang diakui ramai!

Assalamualaikum semua!!


Dah lama sangat nak share entry ni. Tapi asyik sibuk je. Last2 tertangguh. So kali ni memang saya gunakan peluang dan masa yang ada untuk kongsi sama2 kebaikan Energyzing Soy Protein (ESP). Sejak semalam ramai yang chit chat dengan saya khasiat ESP. Ramai juga yang mula memesan sebekas ESP.

Apa yang sebenarnya terkandung dalam ESP?
Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.  ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol. 

Soalan wajib yang biasanya disoal "Untuk siapa ESP ni? Siapa yang sesuai consume ESP?"
Jawapan saya mudah. Untuk mereka yang ingin kekal sihat dan anggun! Weee.... :)

Berikut adalah mereka yang sesuai consume ESP dan memerlukan protein yang secukupnya:
1. Mereka yang ingin sihat dan bertenaga
2. Mereka yang inginkan kulit yang anjal dan yang sihat (protein membantu penghasilan sel kulit baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam) (mereka yang ingin menjaga kecantikan)
3. Mereka yang ingin menganjalkan payudara (breastfeeding mother terutamanya!)
4. Ibu yang mengandung (untuk kesihatan ibu dan baby dalam kandungan)
5. Ibu yang menyusu (especially untuk mereka yang berhasrat menyusu anak secara eksklusif selama 2 tahun! Seperti saya! InsyaAllah)
6. Mereka yang ingin maintain kurus dan inginkan berat badan ideal! (ESP menyediakan tenaga yang berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten dan membantu mengurangkan kolestrol)

credit: aaisya

Saya sendiri adalah pengguna tegar ESP! Kebaikan ESP ni memang dapat dirasakan terus even baru 2 weeks consume! Ramai yang mengaku!

Saya gunakan ESP sejak bulan Jun tahun lalu. niat memang 100% kerana menyusukan anak! Sekarang anak saya sudah hampir 1 tahun 5 bulan. Alhamdulillah masih menyusu dan masih mengepam! Semoga Allah permudahkan saya. ESP adalah usaha saya dan selebihnya saya serahkan pada Allah.

Tapi kebaikan ESP bukan sahaja dapat dilihat dari sudut penghasilan susu badan. Saya dapat rasakan badan saya bertambah tenaga. Saya dapat kurangkan berat badan saya! Lagi kurus dari berat sebelum saya mengandung anak dua. Perbezaan ketara pada kulit pon dapat saya rasakan. So...alhamdulillah niat hanya untuk tambah susu tapi akhirnya dapat juga kebaikan yang lain!



Jom kita cuba segelas ESP dan rasakan khasiat dan kebaikannya!



 




No comments:

Post a Comment